Закон про шкірні ураження
1 Господь звернувся до Мойсея й Аарона з наступними словами:
2 Якщо в якоїсь людини на шкірі її тіла виявиться пухлина, рубець чи пляма і буде підозра на ураження шкіри тіла проказою, то ця людина буде приведена до священика Аарона чи до одного з його синів, священиків.
3 Священик огляне ураження на шкірі її тіла. Якщо волоски на ураженні стали білими й ураження виглядає глибшим від поверхні шкіри його тіла, то це і є ураження проказою. Священик, який оглядав людину, оголосить її нечистою.
4 Якщо ж це буде біла пляма на шкірі її тіла, але її вигляд не буде глибший від поверхні шкіри, а її волоски не стали білими, то священик ізолює уражену особу на сім днів.
5 Сьомого дня священик знову огляне цю людину . Якщо ураження залишилося таким, як було, і не поширилося по шкірі, то священик ще раз ізолює її на сім днів.
6 Сьомого дня священик ще раз огляне її. Якщо ураження потьмяніло й не поширилося по шкірі , то священик оголосить людину чистою, бо це звичайна пляма. Вона випере свій одяг і буде чистою.
7 Якщо ж після того як особа показувалась священикові і була оголошена чистою, пляма почала поширюватися по шкірі, то нехай вона знову покажеться священикові.
8 Священик учинить огляд. Якщо пляма поширилася по шкірі, то священик оголосить людину нечистою. Це проказа.
9 Якщо в людини з’явиться ураження проказою, то вона має прийти до священика.
10 Священик огляне її. Якщо на шкірі біла припухлість і на ній побіліли волоски, а на припухлості з’являється живе м’ясо,
11 то це означає , що на шкірі тіла людини задавнена проказа. Священик вже не ізолюватиме її, оскільки вона нечиста. Він оголосить її нечистою.
12 Коли ж проказа пошириться по тілу так, що покриє всю шкіру хворої від її голови до ступнів ніг, куди лишень сягає зір священика,
13 то священик зробить огляд. Якщо проказа покрила все її тіло, то він оголосить уражену особу чистою. Вона вся стала білою, а тому чистою.
14 А того дня, коли на тілі з’явиться живе м’ясо, людина буде оголошена нечистою.
15 Священик огляне на тілі живе м’ясо й оголосить її нечистою, бо живе м’ясо людини нечисте. Це проказа.
16 Якщо живе м’ясо відновиться і побіліє, то нехай вона знову прийде до священика.
17 Священик огляне її, і побачивши , що ураження стало білим, священик оголосить уражену особу чистою. Вона чиста.
18 А якщо на шкірі тіла з’явиться нарив, і він загоїться,
19 але на місці нариву з’явиться біла припухлість, або біло-червонява пляма, то така особа покажеться священикові.
20 Священик огляне її. Якщо її вигляд глибший від загальної поверхні шкіри, а волоски стали білими, то священик оголосить її нечистою. Це проказа, яка виявилась у нариві.
21 Коли ж священик під час огляду не побачить білих волосків і ураження не глибше від поверхні шкіри й воно тьмяне, то священик ізолює таку людину на сім днів.
22 Якщо воно таки поширюватиметься по шкірі, то священик оголосить її нечистою. Це проказа.
23 Якщо ж блискуча пляма залишається в попередніх межах й не поширюватиметься, то це рубець від нариву. Священик оголосить його чистим.
24 У випадку коли на шкірі тіла людини станеться опік від вогню, а місце опіку стане білою чи біло-червоною плямою,
25 то священик огляне цю людину . Якщо волоски на плямі стали білими, а її контури виглядають глибшими від загальної поверхні шкіри, то це проказа, що проявилась через опік. Тож священик оголосить людину нечистою, бо це ураження проказою.
26 Якщо під час огляду священик на блискучій плямі не побачить білих волосків, а обриси плями не глибші від поверхні шкіри й вона тьмяна, то священик ізолює її на сім днів.
27 Сьомого дня священик огляне людину знову . Якщо пляма таки поширилася по шкірі, то священик оголосить її нечистою. Це ураження проказою.
28 Якщо пляма залишається у попередніх межах, не поширюється по шкірі і вона тьмяна, то це рубець від опіку. Тож священик оголосить особу чистою, оскільки це слід від опіку.
29 Коли в чоловіка чи жінки з’явиться ураження на голові чи на підборідді,
30 то священик огляне те ураження. Якщо його обриси глибші від поверхні шкіри, а волоски на ньому жовтуваті й тонкі, то священик оголосить його нечистим. Це ознаки паршів, прокази голови чи підборіддя.
31 Якщо під час огляду священиком ураження паршами виявиться, що місце ураження не глибше від поверхні шкіри й на ньому немає чорних волосків, то священик ізолює ураженого паршами на сім днів.
32 Сьомого дня священик знову огляне ураження. Якщо парші не поширилися, а волоски на них не стали жовтуваті, а місце паршів не поглиблене відносно поверхні шкіри,
33 то нехай він поголиться, але паршів не голить. Священик ізолює хворого на парші ще раз на сім днів.
34 На сьомий день священик повторно огляне парші. Якщо парші не поширилися по шкірі, і їхня ділянка не стала глибшою відносно поверхні шкіри, то священик оголосить його чистим. Він, виправши свій одяг, буде чистим.
35 Якщо після оголошення його чистим, парші таки почнуть поширюватися по шкірі,
36 то священик знову огляне його. Якщо парші поширилися по шкірі, то священику вже не треба шукати жовтих волосків. Він нечистий.
37 А якщо, на його погляд, парші залишилися в колишніх межах і на них виросли чорні волоски, то парші вилікувані. Він чистий, і священик оголосить його чистим.
38 А якщо в чоловіка або жінки на шкірі їхнього тіла з’явиться багато білих плям,
39 то священик огляне їх . Якщо на їхній шкірі тіла блідо-білясті плями, то він чистий; це лишай, що розвивається на шкірі.
40 Коли в якогось чоловіка облисіє голова, то він є лисий, але він чистий.
41 І якщо голова в нього облисіє спереду, то він лисий спереду. Він чистий.
42 Коли ж на лисині ззаду чи на лисині спереду з’явиться біло-червонувата пляма, то це проказа, яка розвивається на його лисині ззаду чи на його лисині спереду.
43 Священик огляне його. Якщо біло-червонувата припухлість ураження на його лисині ззаду чи на його лисині спереду з вигляду схожа на проказу на шкірі тіла,
44 то цей чоловік прокажений. Він нечистий. Священик неодмінно оголосить його нечистим. На його голові – ураження проказою.
45 Прокажений, в якого виявилось таке захворювання, повинен ходити в розірваному одязі з непокритою головою. Закривши до вуст підборіддя, він має вигукувати: Нечистий! Нечистий!
46 Протягом усього часу, доки триватиме це захворювання, він буде нечистим, бо він і справді нечистий. Він житиме окремо. Місце його перебування поза табором.
47 Якщо ураження проказою з’явиться на одязі, вовняний це одяг чи одяг льняний,
48 на повздовжніх чи на поперечних нитках прядива з льону чи з вовни, на шкірі чи на будь-якому виробі зі шкіри,
49 і буде воно зеленувате або червонувате, на одязі або на шкірі, на повздовжніх чи на поперечних нитках прядива , на будь-якому виробі зі шкіри, – це ураження проказою. Таку річ слід показати священикові.
50 Священик огляне ураження й ізолює уражену річ на сім днів.
51 Сьомого дня він знову огляне ураження. Якщо ураження поширилося на одязі, на повздовжніх чи на поперечних нитках тканини , на шкірі чи на будь-якому виробі зі шкіри, то те ураження – злоякісна проказа. Така річ нечиста.
52 Він спалить одяг, повздовжні нитки основи тканини чи горизонтальні нитки з вовни чи з льону, або будь-який виріб зі шкіри, на якому буде те ураження. Це злоякісна проказа і має бути спалена у вогні.
53 Коли священик, зробивши огляд, вирішить, що ураження не поширилося ні на одязі, ні на повздовжніх ні на горизонтальних нитках тканини , ні на будь-якому виробі зі шкіри,
54 то священик накаже випрати ту річ, на якій є ураження. Він ізолює її ще на сім днів.
55 Якщо після прання священик огляне уражену річ і побачить, що ураження не змінило своєї форми, але й не поширилося, то та річ все ж залишається нечистою, і її потрібно спалити у вогні; воно (ураження) розточує річ чи то з лицьової чи виворотної сторони.
56 Коли ж священик, зробивши огляд, побачить, що уражене місце після того, як його випрали, потьмяніло, то він вирве його чи то з одягу, чи зі шкіри, чи з повздовжніх ниток основи чи поперечного прядива .
57 Якщо ж воно знову з’явиться на одязі, на повздовжніх чи на поперечних нитках прядива , чи то на якомусь шкіряному виробі, то це прогресуюче ураження . Ту річ, на якій це ураження, слід спалити у вогні.
58 Що ж до одягу, повздовжніх чи поперечних ниток тканини, чи будь-якого виробу зі шкіри, з яких після прання ураження зникне, то їх виперуть ще раз, і вони будуть чисті.
59 Такий закон щодо ураження проказою вовняного чи лляного одягу, повздовжніх чи поперечних (горизонтальних) ниток прядива , або будь-якого виробу зі шкіри, для того, щоб визначити їх чистими або визначити їх нечистими.
Закон про проказу. Проказа на людині
1 І Господь промовляв до Мойсея й Аарона, говорячи:
2 “Чоловік, коли буде на шкурі тіла його напухлина, або лишай, або біла пляма, і буде на шкурі тіла його ніби болячка прокази, то буде спроваджений він до священика Аарона або одного з синів його, священиків.
3 І огляне священик ту болячку на шкурі тіла, а волосся на болячці перемінилося на біле, і вигляд болячки глибший від шкури тіла його, — болячка прокази воно. І огляне її священик, і визнає його за нечистого.
4 А якщо болячка — біла вона на шкурі тіла його, а вигляд її не глибший від шкури, і волосся її не перемінилося на біле, то замкне священик хворого на сім день.
5 І огляне її священик сьомого дня, а ось — болячка, на погляд його, спинилася, не поширилася та болячка по шкурі, то замкне його священик удруге на сім день.
6 І огляне його священик сьомого дня вдруге, а ось — болячка поблідла, не поширилася та болячка по шкурі, то священик визнає його за чистого, — лишай вона. І випере він одежу свою та й стане чистий.
7 А якщо справді пошириться лишай той по шкурі по явленні священику на очищення його, то явиться він удруге до священика.
8 І огляне священик, а ось — лишай той поширився по шкурі, то священик визнає його за нечистого, — проказа воно.
9 Коли буде на людині болячка прокази, то буде приведена до священика.
10 І огляне священик, а ось на шкурі біла напухлина, і вона перемінила волосся на біле, і на напухлині ріст живого м’яса,
11 то це стара проказа на шкурі тіла його. І священик визнає його за нечистого, але не замкне його, бо справді давно він нечистий.
12 А якщо справді кинеться та проказа по шкурі, і покриє та проказа всю шкуру хворого від голови його аж до ніг його, куди лиш глянуть очі священикові,
13 і огляне священик, а ось — проказа та покрила все тіло його, то він визнає за чисту ту болячку: вся вона перемінилася на білу, — чиста вона.
14 А того дня, коли в ній побачиться живе м’ясо, він стане нечистий.
15 І огляне священик живе м’ясо, і визнає його за нечистого; те живе м’ясо — нечисте воно, проказа воно.
16 Або коли живе м’ясо знову переміниться на біле, то він прийде до священика.
17 І огляне його священик, а ось — перемінилася болячка на білу, то священик визнає ту болячку за чисту, — чиста вона.
18 А тіло, коли буде на ньому на шкурі його гнояк, і він вилікуваний,
19 а на місці гнояка буде біла напухлина, або біла, червонява пляма, то покажеться священикові.
20 І огляне священик, а ось — вигляд її нижчий від шкури, а волосся її перемінилося на біле, то священик визнає її за нечисту, — болячка прокази вона, вона кинулась на гнояку.
21 А якщо огляне її священик, а ось — нема в ній білого волосся, і вона не нижча від шкури, і вона бліда, то замкне його священик на сім день.
22 А якщо справді пошириться по шкурі, то священик визнає його за нечистого, — болячка прокази вона.
23 А якщо біла пляма спинилася на своєму місці, не поширилася, — вона струп чиряка, і священик визнає його за чистого.
24 Або тіло, коли буде на шкурі його опалення від огню, і буде заріст того опалення плямкою білою червонявою або білою,
25 то огляне її священик, а ось — перемінилось волосся в плямі на біле, а вид її глибший від шкури, — проказа вона, в опаленні кинулась. І визнає священик його за нечистого, — болячка прокази вона.
26 А якщо священик огляне її, а ось у плямі нема білого волосу, і вона не нижча від шкури, і вона бліда, то священик замкне його на сім день.
27 І огляне його священик восьмого дня. Якщо справді пошириться по шкурі, то священик визнає його за нечистого, — болячка прокази вона.
28 А якщо пляма спиниться на своїм місці, не поширилася по шкурі, і вона бліда, — вона напухлина опалення. І священик визнає його за чистого, бо струп опалення вона.
29 А чоловік або жінка, коли буде на кому болячка на голові або на бороді,
30 то священик огляне ту болячку, а ось — вид її глибший від шкури, а в ній жовтий, тонкий волос, то священик визнає його за нечисту, — парші вона, вона проказа голови або бороди.
31 А коли священик огляне болячку паршів, а ось — вид її не глибший від шкури, і в ній нема чорного волосу, то священик замкне хворого на парші на сім день.
32 І огляне священик ту болячку сьомого дня, а ось — не поширилися парші, і волосся в них не стали жовті, а вид паршів не глибший від шкури,
33 то він поголиться, а паршів не поголить. І замкне священик хворого на парші вдруге на сім день.
34 І огляне священик парші сьомого дня, а ось — парші не поширилися по шкурі, і їхній вид не глибший від шкури, то священик визнає його за чистого, — і він випере одежу свою, і стане чистий.
35 А якщо справді поширяться парші по шкурі по його очищенні,
36 то священик огляне його, а ось — поширились парші по шкурі, то священик не буде досліджувати щодо жовтого волосся, — нечистий він.
37 А якщо, на його погляд, парші спинилися, і в них виросло чорне волосся, то парші вилікувані, — він чистий. І священик визнає його за чистого.
38 А чоловік або жінка, коли на шкурі їхнього тіла буде багато білих плям,
39 то огляне священик, а ось — на шкурі їхнього тіла бліді білі плями, — лишай воно, кинувся на шкурі, чистий він.
40 А коли в кого облізе голова його, лисий він, — він чистий.
41 А якщо голова його облізла спереду його, лисий він спереду, він чистий.
42 А коли на лисині ззаду або на лисині спереду буде біла червонява болячка, — це проказа, кинулась вона в лисині задній його або в лисині передній його.
43 І огляне його священик, а ось напухлина болячки біла червонява в лисині задній його або в лисині передній його, як вигляд прокази на шкурі тіла,
44 то це чоловік прокажений, — нечистий він. Конче визнає священик його за нечистого, — на голові його болячка його.
45 А прокажений, що проказа на ньому, — одежа його буде роздерта, а голова його буде відкрита, і по уста закриє, і буде кричати: “Нечистий, нечистий!”
46 По всі дні, коли болячка на ньому, буде нечистий, — він нечистий. Самітний буде пробувати він, — поза табором оселя його.
Проказа на одежі
47 А одежа, коли буде на ній зараза прокази, на одежі вовняній або на одежі льняній,
48 або на нитці прямовісній, або на нитці поземій із льону та вовни, або на шкурі, або на всякім шкурянім виробі,
49 і буде та зараза зеленява або червонява на одежі, або на шкурі, або на нитці прямовісній, або на нитці поземій, або на всякій шкуряній речі, — зараза прокази воно. І буде воно показане священикові.
50 І огляне священик ту заразу, та й замкне заразливе на сім день.
51 А дня сьомого огляне він ту заразу; коли зараза та поширилася на одежі, або на нитці прямовісній, або на нитці поземій, або на шкурі, на всьому, що зроблене зі шкури, — та зараза злослива проказа, нечиста вона.
52 І він спалить ту одежу, або нитку прямовісну, або нитку позему в вовні або в льоні, або всяку річ шкуряну, що буде на ній зараза, — бо злослива проказа це , огнем буде спалена.
53 А якщо священик побачить, а ось — не поширилася зараза на одежі, або на нитці прямовісній, або на нитці поземій, або на всякій речі шкуряній,
54 то священик накаже, і виперуть те, що на ньому зараза. І він замкне те вдруге на сім день.
55 І огляне священик заразу по випранні, і ось, — зараза не перемінила свого вигляду, і зараза не поширилася, — нечиста вона, огнем її спалите; вона заглиблення на стороні його передній або на стороні його задній.
56 А якщо священик побачив, а ось — зараза та зблідла по випранні її, то він відірве її від одежі або від шкури, або від нитки прямовісної, або від нитки поземої.
57 А якщо вона покажеться ще на одежі, або на нитці прямовісній, або на нитці поземій, або на якій шкуряній речі, — то це шириться вона, огнем спалиш те, що на ньому та зараза.
58 А одежа, або нитка прямовісна, або нитка позема, або яка шкуряна річ, що випереш і зійде від них та зараза, то буде випрана вдруге, — і буде чиста.
59 Оце закон про хворобу прокази на одежі вовняній, або на льняній, або на нитці прямовісній, або на нитці поземій, або на шкурі, — на очищення її або на признання її за нечисту”.