Закон про проказу. Проказа на людині
1 І Господь промовляв до Мойсея й Аарона, говорячи:
2 “Чоловік, коли буде на шкурі тіла його напухлина, або лишай, або біла пляма, і буде на шкурі тіла його ніби болячка прокази, то буде спроваджений він до священика Аарона або одного з синів його, священиків.
3 І огляне священик ту болячку на шкурі тіла, а волосся на болячці перемінилося на біле, і вигляд болячки глибший від шкури тіла його, — болячка прокази воно. І огляне її священик, і визнає його за нечистого.
4 А якщо болячка — біла вона на шкурі тіла його, а вигляд її не глибший від шкури, і волосся її не перемінилося на біле, то замкне священик хворого на сім день.
5 І огляне її священик сьомого дня, а ось — болячка, на погляд його, спинилася, не поширилася та болячка по шкурі, то замкне його священик удруге на сім день.
6 І огляне його священик сьомого дня вдруге, а ось — болячка поблідла, не поширилася та болячка по шкурі, то священик визнає його за чистого, — лишай вона. І випере він одежу свою та й стане чистий.
7 А якщо справді пошириться лишай той по шкурі по явленні священику на очищення його, то явиться він удруге до священика.
8 І огляне священик, а ось — лишай той поширився по шкурі, то священик визнає його за нечистого, — проказа воно.
9 Коли буде на людині болячка прокази, то буде приведена до священика.
10 І огляне священик, а ось на шкурі біла напухлина, і вона перемінила волосся на біле, і на напухлині ріст живого м’яса,
11 то це стара проказа на шкурі тіла його. І священик визнає його за нечистого, але не замкне його, бо справді давно він нечистий.
12 А якщо справді кинеться та проказа по шкурі, і покриє та проказа всю шкуру хворого від голови його аж до ніг його, куди лиш глянуть очі священикові,
13 і огляне священик, а ось — проказа та покрила все тіло його, то він визнає за чисту ту болячку: вся вона перемінилася на білу, — чиста вона.
14 А того дня, коли в ній побачиться живе м’ясо, він стане нечистий.
15 І огляне священик живе м’ясо, і визнає його за нечистого; те живе м’ясо — нечисте воно, проказа воно.
16 Або коли живе м’ясо знову переміниться на біле, то він прийде до священика.
17 І огляне його священик, а ось — перемінилася болячка на білу, то священик визнає ту болячку за чисту, — чиста вона.
18 А тіло, коли буде на ньому на шкурі його гнояк, і він вилікуваний,
19 а на місці гнояка буде біла напухлина, або біла, червонява пляма, то покажеться священикові.
20 І огляне священик, а ось — вигляд її нижчий від шкури, а волосся її перемінилося на біле, то священик визнає її за нечисту, — болячка прокази вона, вона кинулась на гнояку.
21 А якщо огляне її священик, а ось — нема в ній білого волосся, і вона не нижча від шкури, і вона бліда, то замкне його священик на сім день.
22 А якщо справді пошириться по шкурі, то священик визнає його за нечистого, — болячка прокази вона.
23 А якщо біла пляма спинилася на своєму місці, не поширилася, — вона струп чиряка, і священик визнає його за чистого.
24 Або тіло, коли буде на шкурі його опалення від огню, і буде заріст того опалення плямкою білою червонявою або білою,
25 то огляне її священик, а ось — перемінилось волосся в плямі на біле, а вид її глибший від шкури, — проказа вона, в опаленні кинулась. І визнає священик його за нечистого, — болячка прокази вона.
26 А якщо священик огляне її, а ось у плямі нема білого волосу, і вона не нижча від шкури, і вона бліда, то священик замкне його на сім день.
27 І огляне його священик восьмого дня. Якщо справді пошириться по шкурі, то священик визнає його за нечистого, — болячка прокази вона.
28 А якщо пляма спиниться на своїм місці, не поширилася по шкурі, і вона бліда, — вона напухлина опалення. І священик визнає його за чистого, бо струп опалення вона.
29 А чоловік або жінка, коли буде на кому болячка на голові або на бороді,
30 то священик огляне ту болячку, а ось — вид її глибший від шкури, а в ній жовтий, тонкий волос, то священик визнає його за нечисту, — парші вона, вона проказа голови або бороди.
31 А коли священик огляне болячку паршів, а ось — вид її не глибший від шкури, і в ній нема чорного волосу, то священик замкне хворого на парші на сім день.
32 І огляне священик ту болячку сьомого дня, а ось — не поширилися парші, і волосся в них не стали жовті, а вид паршів не глибший від шкури,
33 то він поголиться, а паршів не поголить. І замкне священик хворого на парші вдруге на сім день.
34 І огляне священик парші сьомого дня, а ось — парші не поширилися по шкурі, і їхній вид не глибший від шкури, то священик визнає його за чистого, — і він випере одежу свою, і стане чистий.
35 А якщо справді поширяться парші по шкурі по його очищенні,
36 то священик огляне його, а ось — поширились парші по шкурі, то священик не буде досліджувати щодо жовтого волосся, — нечистий він.
37 А якщо, на його погляд, парші спинилися, і в них виросло чорне волосся, то парші вилікувані, — він чистий. І священик визнає його за чистого.
38 А чоловік або жінка, коли на шкурі їхнього тіла буде багато білих плям,
39 то огляне священик, а ось — на шкурі їхнього тіла бліді білі плями, — лишай воно, кинувся на шкурі, чистий він.
40 А коли в кого облізе голова його, лисий він, — він чистий.
41 А якщо голова його облізла спереду його, лисий він спереду, він чистий.
42 А коли на лисині ззаду або на лисині спереду буде біла червонява болячка, — це проказа, кинулась вона в лисині задній його або в лисині передній його.
43 І огляне його священик, а ось напухлина болячки біла червонява в лисині задній його або в лисині передній його, як вигляд прокази на шкурі тіла,
44 то це чоловік прокажений, — нечистий він. Конче визнає священик його за нечистого, — на голові його болячка його.
45 А прокажений, що проказа на ньому, — одежа його буде роздерта, а голова його буде відкрита, і по уста закриє, і буде кричати: “Нечистий, нечистий!”
46 По всі дні, коли болячка на ньому, буде нечистий, — він нечистий. Самітний буде пробувати він, — поза табором оселя його.
Проказа на одежі
47 А одежа, коли буде на ній зараза прокази, на одежі вовняній або на одежі льняній,
48 або на нитці прямовісній, або на нитці поземій із льону та вовни, або на шкурі, або на всякім шкурянім виробі,
49 і буде та зараза зеленява або червонява на одежі, або на шкурі, або на нитці прямовісній, або на нитці поземій, або на всякій шкуряній речі, — зараза прокази воно. І буде воно показане священикові.
50 І огляне священик ту заразу, та й замкне заразливе на сім день.
51 А дня сьомого огляне він ту заразу; коли зараза та поширилася на одежі, або на нитці прямовісній, або на нитці поземій, або на шкурі, на всьому, що зроблене зі шкури, — та зараза злослива проказа, нечиста вона.
52 І він спалить ту одежу, або нитку прямовісну, або нитку позему в вовні або в льоні, або всяку річ шкуряну, що буде на ній зараза, — бо злослива проказа це , огнем буде спалена.
53 А якщо священик побачить, а ось — не поширилася зараза на одежі, або на нитці прямовісній, або на нитці поземій, або на всякій речі шкуряній,
54 то священик накаже, і виперуть те, що на ньому зараза. І він замкне те вдруге на сім день.
55 І огляне священик заразу по випранні, і ось, — зараза не перемінила свого вигляду, і зараза не поширилася, — нечиста вона, огнем її спалите; вона заглиблення на стороні його передній або на стороні його задній.
56 А якщо священик побачив, а ось — зараза та зблідла по випранні її, то він відірве її від одежі або від шкури, або від нитки прямовісної, або від нитки поземої.
57 А якщо вона покажеться ще на одежі, або на нитці прямовісній, або на нитці поземій, або на якій шкуряній речі, — то це шириться вона, огнем спалиш те, що на ньому та зараза.
58 А одежа, або нитка прямовісна, або нитка позема, або яка шкуряна річ, що випереш і зійде від них та зараза, то буде випрана вдруге, — і буде чиста.
59 Оце закон про хворобу прокази на одежі вовняній, або на льняній, або на нитці прямовісній, або на нитці поземій, або на шкурі, — на очищення її або на признання її за нечисту”.
1 Господь промовив до Мойсея й Аарона, кажучи:
2 Якщо в якоїсь людини на шкірі її тіла буде блискучий рубець чи пляма, і буде ураження проказою на шкірі її тіла, то нехай вона буде приведена до священика Аарона чи до одного з його синів, священиків. 3 Священик огляне ураження на шкірі її тіла, — і якщо волоски на ураженні стали білими, і вигляд того ураження глибший від поверхні шкіри тіла, то це є ураження проказою. Священик вчинить огляд і оголосить її нечистою. 4 А якщо це буде біла блискуча пляма на шкірі тіла, і її вигляд не буде глибший від поверхні шкіри, і її волоски не стали білими волосками, а темні вони, то нехай священик ізолює уражену особу на сім днів. 5 Сьомого дня священик огляне ураження, і ось — якщо ураження залишається перед ним, — не поширилося ураження по шкірі, то священик ще раз ізолює її на сім днів. 6 Сьомого дня священик ще раз огляне її, і ось — якщо ураження тьмяне, не поширилося ураження по шкірі, то священик оголосить її чистою, бо це — просто пляма. І, виправши одяг, вона буде чистою. 7 Якщо ж після того, як священик оглянув її, щоб оголосити її чистою, пляма, змінившись, пошириться по шкірі, то нехай вона покажеться священикові ще раз. 8 Священик огляне її, і ось — якщо пляма поширилася по шкірі, то священик оголосить її нечистою: це є проказа.
9 А якщо в якоїсь людини з’явиться ураження проказою, то нехай вона прийде до священика. 10 Священик учинить огляд, і ось — якщо на шкірі — білий рубець, і він змінив свої волоски на білі, а на рубці — здорова ділянка живого м’яса, 11 то це — задавнена проказа, на шкірі тіла вона. Священик оголосить її нечистою й ізолює її, бо вона нечиста. 12 Якщо ж проказа взагалі розцвіте на шкірі, і покриє проказа всю шкіру ураженої особи від голови до ніг, куди лиш не гляне священик, 13 то священик учинить огляд, і ось — якщо проказа покрила всю шкіру тіла, то нехай священик оголосить уражену особу чистою, бо вона вся стала біла, — вона чиста. 14 А того дня, коли в ній з’явиться живе тіло, вона буде оголошена нечистою. 15 Священик огляне здорове тіло, — і здорове тіло вчинить її нечистою, бо воно є нечисте, це є проказа. 16 Якщо ж здорове тіло відновиться і стане білим, то нехай вона прийде до священика; 17 священик учинить огляд, і ось — якщо ураження стало білим, то нехай священик оголосить уражену особу чистою, — вона чиста.
18 А якщо на чиємусь тілі буде на шкірі нарив, і він загоїться, 19 і на місці нариву буде білий рубець або біліюча чи червоніюча блискуча пляма , то нехай він покажеться священикові. 20 Священик учинить огляд, і ось — якщо її вигляд глибший від поверхні шкіри, а її волоски стали білі, то нехай священик оголосить його нечистим: це є проказа, яка розцвіла в нариві. 21 Якщо ж священик учинить огляд, і ось — у ній немає білих волосків, вона не глибша від поверхні шкіри тіла, і вони тьмяні, то священик ізолює його на сім днів. 22 Якщо ж вона тоді таки пошириться по шкірі, то священик оголосить його нечистим, — це є ураження проказою, що розцвіла в нариві. 23 Якщо ж блискучість залишатиметься у своїх межах і не поширюватиметься, то це просто рубець від нариву, — священик оголосить його чистим.
24 А якщо на чиємусь тілі на його шкірі буде опік від вогню, і буде яскраве, блискуче, біло-червонувате чи чисто-біле загоєння від опіку на його шкірі, 25 то нехай священик огляне його, і ось — якщо білі волоски стали блискучими, а його вигляд — глибший від поверхні шкіри, то це є проказа, яка розцвіла в опіку. Тож священик оголосить його нечистим, бо це є ураження проказою. 26 Якщо ж священик учинить огляд, і ось — на блискучій плямі немає білих волосків, вона не є глибша від поверхні шкіри і вона тьмяна, — то священик ізолює його на сім днів. 27 Сьомого дня священик огляне її, — і якщо вона таки пошириться по шкірі, то священик оголосить його нечистим: це є ураження проказою, яка розцвіла в нариві. 28 Якщо ж блискуча пляма залишається у своїх межах, не поширюється по шкірі, і вона тьмяна, то це є рубець від опіку. Тож священик оголосить його чистим, бо це є слід від опіку.
29 А якщо в чоловіка або жінки з’явиться ураження проказою на голові чи на бороді, 30 то нехай священик огляне те ураження, і ось — якщо його вигляд більш запалий від поверхні шкіри, а волоски на ньому жовтуваті й тонкі, то нехай священик оголосить його нечистим: це є парші, проказа голови чи проказа бороди. 31 А якщо священик огляне ураження паршами, і ось — його вигляд не є більш запалий від поверхні шкіри, і волоски на ньому не є жовтуваті, то нехай священик ізолює ураженого паршами на сім днів. 32 Сьомого дня священик огляне ураження, і ось — якщо парші не поширилися, волоски на них не є жовтуваті, і вигляд паршів не є глибший від поверхні шкіри, 33 то нехай він поголить шкіру, але паршів хай не голить; і священик ізолює хворого на парші ще раз на сім днів. 34 Сьомого дня священик огляне парші, і ось — якщо парші не поширилися по шкірі після того, як її поголено, і вигляд паршів не є глибший від поверхні шкіри, то нехай священик оголосить його чистим, і, виправши одяг, він стане чистим. 35 Якщо ж після оголошення його чистим, парші таки поширяться по шкірі, 36 то нехай священик учинить огляд, і ось — якщо парші поширилися по шкірі, то священик уже не дивитиметься за жовтими волосками, бо він нечистий. 37 А якщо парші перед ним залишилися у своїх межах, і на них виросли чорні волоски, то парші пройшли, — він чистий, тож священик оголосить його чистим.
38 А якщо в чоловіка або жінки на шкірі їхнього тіла з’являться блискучі плями з білуватим полиском, 39 то нехай священик учинить огляд, і ось — якщо на шкірі їхнього тіла блискучі плями з білуватим полиском, то це лишай, — він чистий; він розцвів на шкірі його тіла, — він чистий.
40 Якщо в когось облисіє голова, то він просто лисий, — він чистий. 41 І якщо його голова облисіє спереду, то він просто лисий спереду, — він чистий. 42 Якщо ж на його задній лисині чи на його передній лисині з’явиться біло-червонувате ураження, то це є проказа, що розцвіла на його задній лисині чи на його передній лисині. 43 Священик огляне його, і ось — якщо вигляд ураження на його задній лисині чи на його передній лисині — біло-червонуватий, схожий на вигляд прокази на шкірі його тіла, 44 то він — прокажена людина. Священик неодмінно оголосить його нечистим : на його голові — ураження проказою .
45 У прокаженого, в якого є ураження проказою , нехай одяг буде розперезаний, його голова — непокрита, нехай він буде загорнений навколо своїх уст і нехай називається нечистим. 46 Усі дні, доки в нього буде те ураження, будучи нечистим, він буде вважатися нечистим. Він житиме окремо, місце його перебування буде поза табором.
47 А якщо ураження проказою з’явиться на одязі, — на вовняному одязі або на льняному одязі, 48 на повздовжніх або на поперечних нитках, на лляній або на вовняній тканині , на шкірі або на будь-чому, що вироблене зі шкіри, — 49 і на шкірі або на одязі, на повздовжніх або на поперечних нитках тканини , чи на будь-якій речі, виробленій зі шкіри, з’явиться зеленувате або червонувате ураження, то це є ураження проказою, — тож нехай власник покаже його священикові. 50 Священик огляне те ураження й ізолює священик уражену річ на сім днів. 51 Сьомого дня священик огляне ураження, — і якщо ураження пошириться на одязі, на повздовжніх або на поперечних нитках тканини , чи на шкірі, на будь-чому, що в якомусь виробі буде вироблене зі шкіри, то те ураження — тривка проказа, воно нечисте. 52 Нехай він спалить одяг, повздовжні чи поперечні нитки на вовняній чи на лляній тканині , чи на будь-якій шкіряній речі, на якій буде те ураження, бо це є тривка проказа, — нехай буде спалена у вогні. 53 Якщо ж священик учинить огляд, — і ураження не пошириться по одязі, по повздовжніх чи по поперечних нитках тканини , чи по будь-якій шкіряній речі, 54 то нехай священик звелить, і власник випере те , на чому є ураження, і священик ізолює уражену річ на сім днів ще раз. 55 А після того, як його випрано, священик огляне ураження, — і якщо те ураження не змінило вигляду й ураження не поширюється, то воно нечисте — нехай буде спалене у вогні; воно закріпилося на одязі, на повздовжніх чи на поперечних нитках тканини . 56 А якщо священик учинить огляд, — і ураження після того, як його випрано, буде тьмяне, то нехай він вирве його з одягу, зі шкіри чи з повздовжніх чи поперечних ниток тканини . 57 Якщо ж воно з’явиться на одязі, на повздовжніх чи на поперечних нитках тканини , чи на якійсь шкіряній речі знову, то це є проказа, що розквітає. Нехай те , на чому є ураження, буде спалене у вогні. 58 А одяг, повздовжні чи поперечні нитки тканини , чи будь-яка шкіряна річ, які будуть випрані, і ураження з них зникне, — нехай будуть випрані ще раз і будуть чисті.
59 Такий закон про ураження проказою вовняного чи льняного одягу, повздовжніх чи поперечних ниток тканини , чи будь-якої шкіряної речі — для оголошення їх чистими або оголошення їх нечистими.