Закон про очищуваного від прокази
1 І Господь промовляв до Мойсея, говорячи:
2 “Оце буде закон про прокаженого в дні очищення його: І буде він приведений до священика.
3 І вийде священик поза табір, і огляне священик, а ось — вилікувана хвороба прокази в прокаженого,
4 то священик накаже, і візьме для очищуваного двох живих чистих птахів, і кедрового дерева, і червону нитку, та ісопу.
5 І накаже священик, і заріже одного птаха до глиняного посуду над живою водою .
6 Птаха живого — він візьме його, і кедрового дерева, і червону нитку, та ісопу, і вмочить їх та живого птаха в крові птаха, зарізаного над живою водою.
7 І покропить на очищуваного від прокази сім раз, та й очистить його, а живого птаха пустить у поле.
8 А очищуваний випере одежу свою й поголить усе волосся своє, і обмиється у воді, — стане чистий. А потому ввійде до табору, і буде жити поза наметом своїм сім день.
9 І станеться сьомого дня, поголить він усе волосся своє, свою голову, і бороду свою, і брови очей своїх, і все волосся своє оголить, і випере одежу свою, і вимиє тіло своє у воді, — і стане він чистий.
10 А восьмого дня візьме він двоє баранців безвадних, і одну однорічну безвадну вівцю, і три десятих пшеничної муки, — жертва хлібна, мішана в оливі, і одного лоґа оливи.
11 І поставить священик, що очищує, чоловіка очищуваного з ними перед Господнім лицем при вході скинії заповіту.
12 І візьме священик одного баранця, і принесе його на жертву за гріх, та лоґа оливи, та й буде колихати їх, як колихання перед Господнім лицем.
13 І він заріже того баранця в місці, де ріже жертву за гріх і цілопалення, у місці святині, бо як жертва за гріх та жертва за провину, — вона для священика, найсвятіше вона.
14 І візьме священик крови жертви за провину, та й дасть священик на пипку правого вуха очищуваного, і на великого пальця правої руки його, та на великого пальця правої ноги його.
15 І візьме священик з лоґ у оливи, та й виллє на ліву долоню свою.
16 І вмочить священик правого пальця свого в оливу, що на лівій долоні його, і покропить з оливи пальцем своїм сім раз перед Господнім лицем.
17 А з решти оливи, що на долоні його, священик дасть на пипку правого вуха очищуваного, і на великого пальця правої руки його та на великого пальця правої ноги його на кров жертви за провину.
18 А позостале з оливи, що на долоні священиковій, дасть на голову очищуваного. І священик очистить його перед Господнім лицем.
19 І вчинить священик жертву за гріх, і очистить очищуваного з нечистоти його, а потім заріже цілопалення.
20 І зложить священик те цілопалення та ту хлібну жертву на жертівнику, і священик очистить його, — і стане він чистий.
21 А якщо він бідний, і рука його неспроможна, то візьме одного баранця на жертву за провину на колихання, щоб очистити його, і одну десяту ефи пшеничної муки, мішану в оливі, і лоґа оливи,
22 та дві горлиці або двоє голубенят, на що спроможна рука його, і буде одне — жертва за гріх, а одне — цілопалення.
23 І він принесе їх восьмого дня на своє очищення до священика, до входу скинії заповіту перед Господнє лице.
24 І візьме священик ягня жертви за провину й лоґа оливи, та й буде колихати їх священик, як колихання перед Господнім лицем.
25 І заріже ягня жертви за провину, і візьме священик крови жертви за провину, та й дасть на пипку правого вуха очищуваного, і на великого пальця правої руки його та на великого пальця правої ноги його.
26 А з оливи виллє священик на ліву долоню свою.
27 І покропить священик своїм правим пальцем з оливи, що на лівій долоні його, сім раз перед Господнім лицем.
28 І дасть священик із оливи, що на долоні його, на пипку правого вуха очищуваного, і на великого пальця правої руки його та на великого пальця правої ноги його, на місце крови жертви за провину.
29 А позостале з оливи, що на священиковій долоні, дасть на голову очищуваного на очищення його перед Господнім лицем.
30 І він спорядить одну з горлиць або з голубенят із того, на що спроможна рука його,
31 на що спроможна рука його, одне — жертва за гріх, а одне — цілопалення понад жертву хлібну. І очистить священик очищуваного перед Господнім лицем.
32 Оце закон про того , що в ньому хвороба прокази, що рука його неспроможна при очищенні його”.
Проказа на домі
33 І Господь промовляв до Мойсея й до Аарона, говорячи:
34 “Коли ви ввійдете до ханаанського Краю, що Я даю вам на володіння, і наведу хворобу прокази на доми Краю вашого володіння,
35 то прийде той, що його той дім, та й скаже священикові, говорячи: “Ніби зараза показалася мені в домі”.
36 І накаже священик, і опорожнять той дім, поки прийде священик, щоб оглянути заразу, — щоб не стало нечистим усе, що в домі. А потому ввійде священик, щоб оглянути той дім.
37 І він огляне заразу, і ось — у стінах дому заглиблення зеленяві або червоняві, а їхній вид нижчий від стіни.
38 І вийде священик із того дому до виходу дому того, і замкне той дім на сім день.
39 І вернеться священик сьомого дня та й огляне, а ось — поширилася та зараза на стінах того дому.
40 І накаже священик, і витягнуть каміння, що на них та зараза, та й кинуть їх поза місто, до місця нечистого.
41 А дім той він вишкребе зсередини кругом, а глину, що вишкребли, висиплють поза містом, до нечистого місця.
42 І візьмуть інше каміння, і покладуть замість того каміння, і візьме інший тинк і обтинкує той дім.
43 А якщо вернеться та зараза, і кинеться в домі по витягненні того каміння й по вишкребанні того дому й по обтинкуванні,
44 то ввійде священик і огляне, а ось — поширилася та зараза в тім домі, — проказа злослива вона в тім домі, нечистий він.
45 І розвалить той дім, і каміння його, і дерево його, і ввесь тинк дому, і винесе поза місто, до нечистого місця.
46 А хто входить до того дому всі дні, коли він замикав його, той буде нечистий аж до вечора.
47 А хто лежить у тім домі, той випере одежу свою, і хто їсть у тім домі, той випере одежу свою.
48 А якщо знову ввійде священик і побачить, а ось — не поширилася зараза в домі по обтинкуванні дому, то священик визнає той дім за чистий, бо зараза вилікувана.
49 І візьме він на очищення того дому два птахи, і кедрового дерева, і червені, та ісопу.
50 І заріже одного птаха до глиняного посуду над живою водою.
51 І візьме він кедрового дерева, та ісопу, і червені, і живого птаха, та й умочить їх у крові зарізаного птаха та в живій воді, — і сім раз покропить на той дім.
52 І очистить він той дім пташиною кров’ю, і живою водою, і птахом живим, і кедровим деревом, і ісопом, і червенню.
53 І пустить він живого птаха поза місто на поле, і очистить дім той, — і він стане чистий.
54 Оце закон для всякої хвороби прокази та для паршів,
55 і для прокази одежі, і для дому,
56 і для напухлини, і для лишаю, і для білої плями, —
57 для навчання на день занечищення й на день відчищення. Оце закон про проказу”.
1 Господь промовив до Мойсея, кажучи:
2 Ось закон про прокаженого. Того дня, якого він очиститься, нехай він буде приведений до священика. 3 А священик нехай вийде за табір, і нехай священик учинить огляд; і ось — якщо ураження проказою в прокаженого оздоровлюється, 4 то нехай священик звелить, — і для того, хто очистився, візьмуть дві живі чисті пташки, кедрове дерево, багряну пряжу та гісоп. 5 Нехай священик звелить, — і одну пташку заріжуть до глиняної посудини, над джерельною водою. 6 Тоді він візьме живу пташку, — її та кедрове дерево, багряну пряжу та гісоп, — вмочить їх та живу пташку в кров пташки, зарізаної над джерельною водою, 7 і сім разів обкропить очищеного від прокази, — і той буде чистий. А живу пташку відпустить у поле. 8 А очищений нехай випере свій одяг, поголить усе своє волосся та помиється у воді — і буде чистий. І після цього ввійде до табору та сім днів перебуватиме поза своїм домом. 9 І буде, — сьомого дня нехай він ще раз поголить усе своє волосся: свою голову, бороду і брови, — нехай поголить усе своє волосся; і нехай випере одяг та помиє водою своє тіло — і буде чистий.
10 А восьмого дня нехай візьме двох однолітніх ягнят без вади, одну однолітню вівцю без вади, три десятих частини ефи питльованого борошна для [хлібної] жертви, замішеного на олії, і один лог олії; 11 і священик, який очищує, поставить людину, яка очищується, та ці дари перед Господом, біля входу в намет свідчення. 12 Священик візьме одне ягня і принесе його в [жертву за] переступ разом із логом олії, і відлучить це як [жертву] відлучення перед Господом. 13 І нехай заріжуть ягня на місці, де ріжуть жертви всепалення та [жертви] за гріх, — на святому місці. Бо [жертва] за гріх, як і [жертва за] переступ, є для священика. Це є святе святих. 14 Відтак священик візьме крові [жертви за] переступ й нанесе її священик на мочку правого вуха того, хто очищується, на кінчик правої руки й на кінчик правої ноги. 15 Далі священик, узявши з лога олії, наллє на свою власну ліву руку, 16 вмочить палець правої руки в олію, що на лівій руці, та сім разів покропить пальцем перед Господом. 17 Олію ж, яка залишиться на руці, нехай священик нанесе на мочку правого вуха того, хто очищується, на кінчик правої руки й на кінчик правої ноги — на місце крові [жертви за] переступ. 18 Олію ж, яка залишиться на руці священика, нехай священик виллє на голову очищеного і нехай звершить священик за нього викуплення перед Господом. 19 Відтак нехай священик принесе [жертву] за гріх і нехай звершить священик викуплення за того, хто очищається, від його гріха. Після цього нехай священик заріже жертву всепалення; 20 і нехай священик піднесе всепалення та [хлібну] жертву на жертовник перед Господом. Так священик звершить за нього викуплення, і він буде очищений.
21 Якщо ж він був би бідний, і його рука не знаходила б цього , то нехай візьме одне ягня за те, чим допустився переступу, на [жертву] відділення, щоб звершити за нього викуплення; десяту частину ефи питльованого борошна, замішеного на олії, на [хлібну] жертву; один лог олії 22 та дві горлиці або двох голубенят, які його рука знайде, — і одне буде [на жертву] за гріх, а друге — на всепалення. 23 І восьмого дня нехай принесе їх для свого очищення до священика, до входу в намет свідчення, перед Господом. 24 І нехай священик, взявши ягня [жертви за] переступ та лог олії, покладе їх як [жертву] покладання перед Господом. 25 Тоді нехай він заріже ягня [жертви за] переступ. І візьме священик крові [жертви за] переступ, і нанесе на мочку правого вуха того, хто очищується, на кінчик правої руки й на кінчик правої ноги. 26 Відтак нехай священик наллє на свою власну ліву руку олії 27 і пальцем правої руки нехай священик покропить сім разів перед Господом олією, що на його лівій руці. 28 І нехай священик нанесе олії, що на його руці, на мочку правого вуха того, хто очищується, на кінчик його правої руки й на кінчик його правої ноги — на місце крові [жертви за] переступ. 29 А те, що залишиться з олії, що на руці священика, нехай священик виллє на голову очищеного, і нехай священик звершить за нього викуплення перед Господом. 30 Відтак нехай він принесе одну з горлиць чи одне з голубенят — відповідно до того, що знайшла його рука: 31 одне — [на жертву] за гріх, а друге — на всепалення, разом з [хлібною] жертвою. Так священик звершить за того, хто очищується, викуплення перед Господом. 32 Такий закон про того , у кого є ураження проказою, і того, хто не знаходить рукою необхідного для свого очищення.
33 Господь промовив до Мойсея та Аарона, кажучи:
34 Як увійдете в землю ханаанців, яку Я даю вам у власність, і Я пошлю вам ураження проказою в домах землі вашої власності, 35 то нехай той, чиїм є дім, прийде та сповістить священикові, кажучи: Щось схоже на ураження появилося в моєму домі. 36 І перед тим, як священик, увійшовши, огляне ураження, нехай священик звелить повиносити з дому речі, — і те, що було б у домі, не стане нечистим. Після цього нехай священик увійде, щоб обстежити дім, 37 і якщо побачить, що ураження на стінах дому — зеленуваті або червонуваті заглиблення, і їхній вигляд — глибший від поверхні стін, 38 то нехай священик вийде з дому до входу дому й нехай священик ізолює той дім на сім днів. 39 Сьомого дня нехай священик повернеться і знову огляне дім. І ось — якщо ураження поширилося по стінах дому, 40 то нехай священик звелить, — і нехай камені, на яких є ураження, виймуть і викинуть їх на нечисте місце поза містом, 41 а дім нехай обшкребуть зсередини довкола і висиплють тиньк на нечисте місце поза містом. 42 Тоді нехай візьмуть інші обшкрябані камені й поставлять замість тих каменів, і нехай візьмуть інший тиньк та обтинькують дім. 43 Якщо ж після того, як камені вийнято, і як дім обшкрябано та обтиньковано, ураження повернеться знову і з’явиться в тому домі, 44 то нехай священик прийде і вчинить огляд, — і якщо ураження поширюється по домі, то це є злоякісна проказа в домі, він — нечистий. 45 Нехай той дім розвалять, а дерево з нього, каміння з нього та весь тиньк нехай винесуть на нечисте місце поза містом. 46 Хто ввійде до того дому впродовж усього часу, коли він ізольований, буде нечистим до вечора. 47 А хто спатиме в тому домі, нехай випере свій одяг, — і буде нечистим до вечора; і хто їстиме в тому домі, нехай випере свій одяг, — і буде нечистим до вечора. 48 Якщо ж священик, прийшовши, увійде і побачить, що після того, як дім був обтинькований, ураження зовсім не поширюється по домі, то нехай священик оголосить той дім чистим, бо ураження пройшло. 49 Нехай він візьме дві живі чисті пташки, кедрове дерево, багряну пряжу та гісоп, щоб очистити той дім, 50 і нехай заріже одну пташку до глиняної посудини, над джерельною водою; 51 тоді нехай візьме кедрове дерево, багряну пряжу, гісоп та живу пташку, вмочить їх у кров пташки, зарізаної над джерельною водою, і сім разів обкропить ними дім, 52 і очистить той дім кров’ю пташки, джерельною водою, живою пташкою, кедровим деревом, гісопом та багряною пряжею. 53 А живу пташку нехай відпустить поза містом у поле. Так він звершить за дім викуплення, — і він буде чистий. 54 Такий закон про будь-яке ураження проказою, про парші, 55 про проказу на одязі та в домі, 56 про рубець, про пляму та про блискуче місце , 57 щоби вказати, коли вони нечисті й коли стають чисті. Такий закон про проказу.